My Blog List

Thursday, September 13, 2012

aku yg sibuk..


salAm semua...

hari ini baru aku berkesempatan membuka blog yg telah lm berhabuk tidak digilap.. mmg aku btl2 sibuk, sibuk dgn anak, sekolah, dgn bdk2 spm yg nk trial exam, dgn tugas sebagai guru tingkatan yg kena wat mcm2.. ( org yg xtau mmg la kate tugas guru ni senang, huhu) mmg byk btl keje, nk menghadapi karenah pljr yg bermacam ragam.. adoi.. pening aku.. ape2 itulah cbrn dunia yg aku pilih.. chaiyok2..

Minggu ini pun aku akan sibuk jugak..sebabbbbbb... PM akan dtg Bintulu sempena hari malaysia pd 16 sept nanti..dan semua cikgu cikgu diminta untuk hadir dari pukul 6.30pm lagi kena berkumpul kat sekolah (tak semayang maghrib ke)..ooo..tidak,semua guru akan sembahyang berjemaah di surau sekolah..

rasa malas nak pergi tu ader gak..sebabnya terpaksa tinggalkan amsyar..erm,ataupun mungkin akan aku bawa amsyar sekali..malam-malam nak kena tinggal umah pengasuh tak best jugak..

stop busy yg tu...

yang lain plak, semak kertas BM pelajar yg bermacam-macam tulisan dan ayat,dan kesalahan, dan ejaan dan banyak lagi dan...adoi..mujurlah ramai yg meningkat,daripada gagal boleh dapat D..ok la tu kan.. seorang pelajar yg memang malas,setelah diberi jampi serapah, sembur dengan air sirih, bagi makan gula-gula banyak-banyak, akhirnya...ader perubahan..Alhamdulilah..perasaan yg amat2 best...

satu kelas lagi aku tak siap semak..tadi kat sekolah baru siapkan analisis item untuk bm kertas 2..sangat2 memeningkan dan rase nak termuntah..bayangkan, terpaksa catat semua yg pelajar betul dan salah,markah dia satu persatu.. yang suka sangat menghina tugas guru ni,kalau bagi analisis item ni pun boleh termuntah.. bukan bm sahaja,tetapi semua subjek yang kena wat..tu satu, yang jadik guru tingkatan plak(aku guru tingkatan 4i :).. kena wat kad nilam pelajar, kena isi markah ko-k pelajar..tu tak siap key-in markah lagi..malam ni aku pulun wat..

memang banyak kerja yang kena wat, tapi, itulah tugas aku.. dengan anak yg sibuk menolong kita sama pun terpaksa buat lagi.. anak pun kadang-kadang di abaikan..main pen sorang2,tarik buku sorang2,masuk bwh meja,kutip itu ini then masuk mulut..ibunya sibuk..hahahhaha..

amsyar da biasa dengan keadaan ini..dari umur 3bln sampai sekarang, dunia amsyar penuh dengan kertas, pen, buku..hehehe.. dari kecik lagi masuk sekolah..ader meeting, sukan, perjumpaan dgn pelajar, bersih kelas, bersih sekolah, amsyar akan menemani aku(kalau suami aku sibuk gak)..tapi, amsyar bdk baik..dia tak pernah buat perangai semasa aku bawa dia ke sekolah ataupun time aku buat kerja..dia hanya kacau sepahkan buku2 dan fail2 aku dlm rak, tarik kertas yg nak kuar dari printer,then aku print lain, masuk bawah meja, amik tong sampah,conteng lengan,kaki aku dgn pen..itu semua small matter kate mat saleh la..

ape2 pun, aku suka jadik cikgu... sesibuk mana pun, sebanyak mana kerja pun, aku jarang nak stress.. sebabnya... aku akan ikhlaskan diri aku buat semua itu..dan keje pun akan siap dgn cemerlangnya..hehehe..

aku bangga jadik cikgu.....


No comments: