My Blog List

Monday, April 30, 2012

di mana kan ku cari ganti...:(

esok cuti sempena hari pekerja..hooreyyy..encik suami yg amat aku cintai kuar td,pg meeting utk ari keluarga,tgl aku ngan amsyar jer.erm...mase duk sorg2 td, aku buka laptop tgk gmbr2 ms tunang dan nikah dulu..tiba2 terpndg satu wajah yg aku rindui..terasa bagai dia masih ada lg..kdg2 aku terlupa bhw dia telah mninggalkn kami tnp smpat melihat cucunya membesar..dia yg aku maksudkn ialah ayah mertuaku..bru smlm aku dan suami berbicara tentang ayah..ayah mntua yg telah lm ku anggap spt ayahku sendiri..terpancar kesedihan di wajah suami ku smlm saat kami bercerita ttg ayah,ape yg ayh suka mkn,ms ayh keje askar dlu dan byk lg la..aku tahu,suami aku sedih tatkala kami berbicara ttg ayah..aku turut merasai kesedihan itu..ayah umpama abah ku sendiri,yg aku rasekn ayah mertua paling baik di dunia ini.. aku mengenali ayah sejak zmn sekolah lg..ms tu aku ingt ayah seorg yg grg(mgikut cerita suami aku la)..first time jmp ms ayah dtg sek sewaktu pjmpaan ibu bp utk pljr f6..ms tu aku sekelas dgn suami..tersenyum sorg diri biler teringatkn situasi waktu tu,ketika ayah mberitahu guru kls kami bhw suamiku sering bmain msg setiap kali ayah mbuka pintu bilik suami ku..ms tu ayah xtau aku n suami tgh bercintan cintun,ayah hny mgenali aku sbg kwn sekls suamiku shj dan bkn mgenaliku sbg bkl menantunya..hehe..indah sguh waktu itu..
aku selalu ikut ayah pergi meniaga,pergi beli brg kat kb la,masa aku bersalin dan berpantang kat umh,ayah selalu dtg tengok amsyar,bwk amsyar pergi klinik,bawa aku pergi umah tukang urut,pagi2 lg da dtg amik aku..masa tu suami aku ader kt srwk.. 
kuar dgn ayah ngan cek,dgr ayah bercerita,mkn buah jambu beli tepi jln,sume tu da jadi kenangan yg xmungkin aku lupakan..
mana nak cari ayah mentua seperti ayah..
he's the best father in the world..
i love him like my own father..
 walaupun kini,ayah tlh meninggalkan kami,namun kami sentiasa merindui dan menitipkan doa buatnya agar rohnya tenang di sana..



No comments: