My Blog List

Saturday, January 28, 2012

Nasi Kerabu Di Petang Sabtu...

Hari ini,tepat jam kul 11 pagi,baru dapat ke pasar Tamu membeli barang-barang keperluan untuk membuat nasi kerabu kegemaran saya..da lama benar tak makan nasi kerabu,biasa makan yang ummi buat sahaja,tapi bila duk berjauhan macam nie,terpaksalah buat sendiri..huhuu..

1.20ptg..

baru siap memeli..round satu bandar bintulu dan semua pasaraya semata-mata untuk mencari kelapa parut..sangat-sangat susah untuk mendapatkannya..last2,suami saya telefon anak muridnya bertanyakan di mana ada jual kepala parut di sekitar kg jepak..nasib baik ada..fuh,selamat,kalau tak,tidak kesampaian nak makan nasi kerabu buatan sendiri..huhuhu..

4.ooptg..

nasi kerabu saya baru siap..lm sebab tunggu 'numis' masak sampai pecah minyak..tu yg lm..akhirnya siap gak..

                                                             da siap pun nasi kerabu saya...

selepas itu,saya pun menjamu selera bersama-sama suami saya yang tersayang..oppss..sebelum tue,saya menelefon 5 kawan saya untuk sama-sama menjamu selera..kul 5.20ptg baru diorang sampai..hope kawan2 saya suka akan nasi kerabu made in bintulu nie..hehe...

No comments: